Van mensen met psychische aandoeningen en psychosociale beperkingen

Adviseur inburgering 24 - 40 uur | Utrecht / Hybride | € 4.641 - € 6.608

Wil je gemeenten adviseren en ondersteunen bij het maken en uitvoeren van sociaal beleid waarmee inwoners echt geholpen worden? En wil jij met je juridische kennis maatschappelijk verschil maken? Dan is Stimulansz op zoek naar jou!
Adviseur inburgering 24 - 40 uur | Utrecht / Hybride | € 4.641 - € 6.608

Als adviseur inburgering heb je een afwisselende en uitdagende rol. Je biedt ondersteuning aan gemeenten door het hele land bij het vormgeven en uitvoeren van sociaal beleid, vooral gericht op inburgering. Je denkt mee en beantwoordt juridische vragen van gemeenten. Je zet je kennis en kunde in om gemeenten te adviseren, trainingen te verzorgen en bij te dragen aan de inhoud van onze kennisbank ‘Inzicht Sociaal Domein’. Wil je werken in een leuk team met bevlogen collega’s in een dynamische werkomgeving? Dan nodigt Stimulansz je uit om te solliciteren!

Klik hier om direct te solliciteren!

Wat ga je doen?

  • Je adviseert gemeenten over beleid en uitvoering van de (nieuwe) Wet inburgering en beantwoordt vragen hierover in onze helpdesk, met specifieke aandacht voor het juridische aspect;
  • Je volgt de ontwikkelingen rond wet- en regelgeving en ontwikkelingen in de gemeentelijke uitvoering op de voet;
  • Je bent betrokken bij de Divosa Benchmark Statushouders en Inburgering;
  • Je schrijft toegankelijke juridische teksten voor onze kennisbank Inzicht Sociaal Domein;
  • Je schrijft teksten over actuele onderwerpen voor nieuwsbrieven en blogs; en
  • Je verzorgt trainingen, zowel in Utrecht als op locatie bij gemeenten en andere organisaties. We staan ervoor open dat je hierin nog groeit.

Wat neem je mee?

  • Een afgeronde universitaire opleiding Nederlands recht of een vergelijkbare opleiding op hbo-niveau;
  • Juridische expertise, inclusief het lezen, interpreteren van wetteksten en begrijpen van juridische teksten zoals jurisprudentie en artikelsgewijze interpretatie;
  • Een goede schrijfvaardigheid in begrijpelijke en lezersgerichte taal;
  • Een klantgerichte instelling; en
  • Een zelfstandige en proactieve houding.

“Mijn collega’s zijn slim, gedreven, collegiaal én eigenwijs: een heerlijke plek om te werken.” – Hanneke Willemsen, adviseur bij Stimulansz

Wat krijg je van ons?

  • Een salaris (afhankelijk van je ervaring) tussen de € 4641 en € 6608 bruto per maand o.b.v. 40 uur per week;
  • 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 6,75%;
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vaste aanstelling;
  • Alle ruimte voor persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden binnen onze organisatie;
  • Een inspirerende werkplek met regelmatige themalunches;
  • Een laptop en iPhone, zodat je zowel op kantoor als thuis kunt werken;
  • De keuze voor reiskostenvergoeding o.b.v. kilometervergoeding of NS-businesskaart;
  • De mogelijkheid om te sporten met korting.

Hoe ziet je team eruit?

Stimulansz is een not-for-profit organisatie met ongeveer 60 medewerkers. Het team waar je als adviseur inburgering onderdeel van bent, bestaat uit zo’n 20 medewerkers. Collega’s hebben ieder hun eigen specialisme en zijn verbonden aan de verschillende domeinen Inkomen, Werk & participatie, Wmo, Jeugd, Schuldhulp en Inburgering. Je werkt nauw samen met collega’s van verschillende domeinen, maar doet ook veel zelfstandig.

Bij welke organisatie kom je te werken?

Stimulansz is kennis- en adviespartner van gemeenten en levert praktische oplossingen die écht werken. We vertalen de theorie van wetenschap en wet- en regelgeving naar de werkvloer, waarbij we laten zien dat er meer mogelijk is in de regelgeving dan vaak wordt gedacht. Met veel enthousiasme en betrokkenheid en vanuit een grote kennis van de praktijk adviseren en trainen we beleidsmedewerkers, klantmanagers en andere professionals. We helpen mee aan het verbeteren van de bedrijfsvoering. Zo zit Stimulansz in het hart van alle werkprocessen met als doel de dienstverlening van gemeenten in het sociaal domein beter en daarmee het leven van mensen die afhankelijk zijn van die dienstverlening, een stuk makkelijker te maken.

‘’Werken bij Stimulansz betekent werken bij een toekomstgerichte, vernieuwende organisatie, met ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling.” – Petra Gerritsen, juridisch adviseur bij Stimulansz

Enthousiast? Neem contact met ons op!

Klik hier om direct te solliciteren!

Ben je geïnteresseerd in deze functie? Laat je cv en een korte motivatie achter via de sollicitatiebutton voor uiterlijk 31 oktober. De gesprekken vinden plaats in week 46 en week 47, met als beoogde startdatum 1 januari.

Voor meer inhoudelijke informatie over de functie kun je contact opnemen met Sacha van de Wall, teammanager sociaal domein, bereikbaar via 06 42 76 68 89 of sacha.vandewall@stimulansz.nl.

Bij Stimulansz verwelkomen we medewerkers met een verscheidenheid aan achtergronden en perspectieven.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.